zab

piątek, 12 czerwca 2015

Gruszkowo mi

Naszła mnie ochota na smażony makaron z cukrem, ale nie wytrzymałam banału i zaczęłam kombinować.

Wykorzystałam:

  • ugotowany makaron
  • masło
  • cukier zamknięty z laską wanilii i gwiazdką anyżu 
  • gruszkę 
  • gałkę muszkatołową
  • rożek anyżowej gwiazdki (mogłyby go zastąpić zielone nasiona kopru włoskiego lub jego kwiaty, ale za wcześnie na nie)
  • 3-4 goździki
  • drobina z jagody jałowca
Makaron przesmażamy krótko na maśle z cukrem, wkrajamy gruszkę (ja nie obieram), nie przykrywamy patelni. Czujnie co jakiś czas mieszamy. Tłuczemy na proszek goździki z anyżem i jałowcem  (o d r o b i n ą, jest gorzki), ścieramy większą szczyptę gałki muszkatołowej, dodajemy do makaronu. Jeszcze chwilę mieszamy - i już. Całość trwa mniej niż dziesięć minut. Świetne także na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz