zab

sobota, 30 marca 2013

Makaron chińskawy

Raczej stylizowany na chiński :D Za to pysznościowy. Wiosenny, na przekór pejzażom za oknem.
Weźmij:
  • makaronu akurat odpowiednią ilość (Ja użyłam pełnoziarnistego spagetti, ale ryżowy byłby chyba jeszcze lepszy. Choć orkiszowy już zdecydowanie nie.)
  • garść sporą szparagowej fasolki (u mnie z mrożonki)
  • jedną czerwoną paprykę
  • ząbek czosnku
  • skórkę (umytą, sparzoną) z jednej cytryny
  • sos sojowy
  • "pięć smaków"
  • kawałek imbiru
  • małą marchewkę
  • garść sezamu
  • odrobina oleju
 Umytą, wypestkowaną paprykę opiecz na prawie-czarno, wsadź w folię, poczekaj aż ostygnie, skóry pozbaw.
Makaron ugotuj al dente, odcedź. Fasolkę ugotuj (też al dente, ja zrobiłam to na parze, nad makaronem).
Marchewkę zestrugaj w długie wstążki, albo zetrzyj na grubych oczkach tarki.
Makaron, marchew, pokrojoną w paski paprykę i fasolkę wrzuć do jednej miski, dodaj skórkę z cytryny, czosnek i imbir przepuszczone przez praskę, dopraw sosem sojowym i pięcioma smakami (ew. olejem), posyp sezamem.

Pychota. Zjedliśmy z łososiem na parze. Za szybko na aparat. Dzidziołce też smakowało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz